Praca z Muzyki dla klasy VI:(1.04.2020)
Obejrzyj film y na kanale You Tube: "Instrumenty dęte drewniane i blaszane", "Tuba" oraz "Adam Sztaba o muzyce - Polonez Wojciecha Kilara". Zapamiętaj nazwy i podział instrumentów dętych. Dowiedz się czegoś ciekawego o wybranym instrumencie. Możesz przygotować prezentację na temat dowolnego instrumentu dętego(praca na 6).
Matematyka
Lekcja 104 (15.04.2020)
Temat: Obniżki i podwyżki
Zapoznaj się z materiałem z Pistacja:
Przeczytaj temat w podręczniku, str. 157
Wykonaj zadanie 1/157, 2/158
Zeszyt ćwiczeń, str. 73
Lekcja 105 (17.04.2020)
Temat: Obniżki i podwyżki - cd.
Podręcznik str. 158 zad.3-7
Zeszyt ćwiczeń str. 74
Jeśli będziecie mieć kłopot z zadaniami, to pytajcie w godz. 11.00-12.00 w aplikacji Teams
Lekcja 102 (7.04.2020)
Temat: Diagramy procentowe. Utrwalenie i powtórzenie wiadomości
Zapoznaj się z materiałami:
Lekcja 103 (8.04.2020)
Temat: Obliczenia procentowe
Zadanie na ocenę:
Zaloguj się na swoje konto Google. Uruchom aplikację Google: Dokumenty. Wstaw tabelę wg. wzoru poniżej. Uzupełnij kolumny (np. w pierwszej kolumnie musisz podać 1% z każdej liczby, więc dzielisz je na 100. Tak więc 1% z liczby 120 wynosi 1,2; 1% z liczby 300 wynosi 3 itd.) Gotowy plik nazwij wg wzoru: procenty - Twoje imię i udostępnij nauczycielowi. Jeśli nie masz dostępu do komputera, to wykonaj to ćwiczenie na kartce, zrób zdjęcie i wyślij nauczycielowi mailem.
Zadanie z informatyki (8.04.2020)
Pracę wykonaną w ap.Google Dokumenty ocenię też z informatyki. Proszę zadbać, by tabelka miała zróżnicowane krawędzie, w różnych kolorach, kolorowe wypełnienie komórek, zróżnicowaną czcionkę itd. Im bardziej "pstrokato" tym lepiej;). Im więcej możliwości formatowania tabeli wykorzystacie, tym więcej się nauczycie. Tak więc, zamiast malowanych pisanek chcę zobaczyć wasze malowane tabelki. Pozdrawiam.
Uwaga! Powoli zbliżamy się do końca miesiąca próbnego z Matlandią. Są osoby, które zrobiły wszystkie zadania z działów 1-5. Brawo! Te osoby otrzymają oceny bardzo dobre. Pozostali - macie jeszcze kilka dni, by poprawić swoje wyniki. Po Świętach wystawię oceny za Waszą aktywność w Matlandii.
INFORMATYKA 1.04.2020
- Zaloguj się na swoje konto Google
- Wybierz aplikację Zdjęcia
- Kliknij po lewej przycisk Albumy
- W górnej części okna po prawej stronie kliknij napis: +Utwórz, następnie wybierz Album.
- W kolejnym kroku nazwij album wg wzoru, np. Nowak. – prace domowe. Następnie kliknij Dodaj zdjęcie / Wybierz z komputera (wybierz dowolne zdjęcie). Po lewej będzie informacja o postępie wczytywania zdjęcia. Pojawi się komunikat o przesłaniu zdjęcia.
- Teraz udostępnij cały album z tym jednym zdjęciem nauczycielowi. Kliknij w prawym górnym rogu albumu (pojawią się trzy kropeczki z napisem więcej opcji, po kliknięciu pojawi się lista rozwijana). Wybieramy Udostępnij album. Wpisz adres nauczyciela i zatwierdź.
- Napiszę Ci komentarz do tego zdjęcia.
MATEMATYKA
Lekcje zdalne z gov.pl
Witam. Zaczniemy e-lekcje od powtórki. Proszę o obejrzenie lekcji z e-podręcznika i wykonanie wszystkich ćwiczeń tam zawartych oraz obejrzenie materiałów dodatkowych przypisanych do lekcji.
Lekcja 99 (10) 31.03.2020
Temat: Procenty i ułamki. Utrwalenie i powtórzenie wiadomości
Na tej lekcji powtórzę i utrwalę wiedzę na temat procentów wyrażonych w formie ułamków.
Lekcja 100 (11) 1.04.2020
Temat: Jaki to procent? Wprowadzenie
Na tej lekcji nauczę się interpretować procenty danej wielkości.
Lekcja 101 (12) 3.04.2020
Temat: Jaki to procent? Utrwalenie i powtórzenie wiadomości
Na tej lekcji powtórzę i utrwalę wiedze na temat interpretacji procentów danej wielkości.
Lekcja 98 (27.03.2020)
Temat: Obliczenia procentowe - utrwalenie
Wykonaj zadanie 81 i 82 str. 249 z podręcznika
Zadanie 1
Proszę wszystkich uczniów klasy szóstej, by zalogowali się na stronie matlandia.gwo.pl (loginy i hasła przesłałam jako pracę domową przez dziennik elektroniczny). Ważne, by w czasie logowania nie podawać swojego imienia i nazwiska, ale numer z dziennika.
Zachęcam do rozwiązywania zadań w ramach powtórki. Powtarzamy wszystko do procentów. Ja będę monitorowała, czy korzystacie z programu. Pamiętajcie, że będzie on dostępny dla Was przez 1 miesiąc od chwili pierwszego logowania. Kolejność wykonywania zadań nie ma znaczenia. Możecie najpierw zrobić to, co lepiej umiecie.
Życzę miłej pracy z programem.
AF
W razie problemów piszcie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
INFORMATYKA
Zadanie 2
Proszę sprawdzić pocztę (konto używane na lekcji).
Zadanie 1
Na ostatniej lekcji informatyki przygotowywaliśmy broszurę reklamową na temat "Produkcja ekologicznej żywności w naszej okolicy" z wykorzystaniem aplikacji Google "Dokumenty" - Broszura. Proszę, aby wszyscy uczniowie, także Ci nieobecni w środę, dopracowali swoje projekty i udostępnili je nauczycielowi: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Proszę pamiętać, że broszura będzie oceniana także pod względem zgodności z tematem (uprawa eko-bananów raczej odpada). Na prace czekam do 18 marca.
Życzę miłej pracy.
A.F.
Uwaga!
Komentarze do już udostępnionych prac wysłałam na wasze adresy mailowe powiązane z kontem Google. Proszę się z nimi zapoznać i poprawić wskazane niedociągnięcia. (dodano: 13.03.2020, godz. 19.30)
Ponieważ niemożliwe jest w dalszym ciągu prowadzenie lekcji w standardowy sposób podaję państwu adres strony na której znajdują się gotowe materiały do pracy w domu. Należy wejść na stronę www.gov.pl/zdalnelekcje , następnie wybrać "Plan lekcji klasa 6" i po kolei realizować punkty ( Oprócz pierwszej kropki, która przeznaczona jest dla nauczyciela).Proszę o przypilnowanie dzieci przepracowały materiał przygotowany na podanej stronie.
Należy zapamiętać adres tej strony i każdego dnia w tym tygodniu realizować temat na dany dzień. Życzę miłego dnia, a w razie niejasności i pytań proszę dzwonić na telefon. Postaram się być dostępna przez cały dzień.
Pozdrawiam A . Soroka
Napisz zaproszenie na spotkanie pod hasłem: POMAGAJMY ! organizowane przez Samorząd Szkolny. Sformułuj dwa argumenty, którymi zachęcisz koleżanki i kolegów do udziału w tym spotkaniu.
Adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Termin – 19.03.2020r.
Klasa VI 06.04.2020
Temat: Planowanie weekendu. Easter – słownictwo.
1. Wyszukaj i wpisz do zeszytu 15 słow związanych z Easter( Wielkanoc) razem z tłumaczeniem na język polski
Klasa VI
03.04.2020
Temat: „Zuzia and friends’ - wyjście na zakupy.
1. Przeczytaj „Zuzia and friends” ze strony 76.
2. Zrób ćwiczenia 2 i 4 str. 77 . Zapisz je do zeszytu.
Klasa VI
02.04.2020
Temat: Zakupy – nazwy sklepów.
1. W podręczniku na stronie 75 znajdziecie słownictwo do zapisania w zeszytach.
2. Przetłumaczcie te nazwy i spróbujcie nauczyć się ich na pamięć.
3. W internecie znajdziecie podpowiedzi jeśli chodzi o wymowę.
Klasa VI
30.03.2020
Temat:Ćwiczenia sprawdzające znajomość materiału z rozdziału 5.
1. Wykonajcie ćwiczenia ze strony Learn at Home/ Oxford University Press - wybieramy zakładkę Dla uczniów i szukamy pozycji Nasze Tytuły a poniżej Steps Plus - wybieracie klasę VI i macie tam dostęp do ćwiczeń z rozdziału 5.Ćwiczycie i sprawdzacie swoje odpowiedzi.
2.Uzupełnijcie również całą stronę 29 w zeszycie ćwiczeń jeśli jeszcze tego nie zrobiliscie.
3. Każdy z kim mam kontakt otrzyma wiadomość z załącznikem proszę się z nim uporać i odesłać do mnie - termin mija 08.04.2020 – więc macie sporo czasu – nie śpieszcie się.
Klasa VI
Piątek 27.03.2020
Temat : Revision 5 – podsumowanie i utrwalenie wiadomości z rozdziału 5.
- W związku z tym, że jest to temat powtórzeniowy – proszę przejrzyjcie swoje zeszyty i podręczniki i przypomnijcie sobie wiadomości z rozdziału 5/ zwróćcie uwagę na słownictwo związane z filmami i następujące zagadnienia gramatyczne:
- must
-przysłówki
- should
- have to
- Poproszę o zapisanie w zeszytach następujących ćwiczeń: 1,3,4 ze strony 73.
- Uzupełnijcie również całą stronę 29 w zeszycie ćwiczeń jeśli jeszcze tego nie zrobiliscie.
4.Wykonajcie ćwiczenia ze strony Learn at Home/ Oxford University Press - wybieramy zakładkę Dla uczniów i szukamy pozycji Nasze Tytuły a poniżej Steps Plus - wybieracie klasę VI i macie tam dostęp do ćwiczeń z rozdziału 5.
To jest powtórzenie i utrwalenie wiadomości więc nie musicie się śpieszyć – rozłóżcie sobie tę pracę na przyszły tydzień – kto chce kolejną ocenę może wysłać mi dowody swojej pracy w postaci ,np .zdjęć do 3.04.2020.
Klasa VI
Temat na czwartek 26.03.2020:
Hollywood – stolica przemysłu filmowego. Ćwiczenia w tłumaczeniu krótkich fragmentów tekstu.
1. W ramach rozgrzewki proponuję udać się na kanał YouTube - wpisać
walking tour hollywood bowl i wybrać się chociaż na chwilę na wirtualny spacer, czy też spacer po hollywood walk of fame , wpisać Hiking to the Hollywood Sign and the Wisdom Tree in Los Angeles. Zobaczycie wszystkie atrakcje, które są opisane w waszych książkach na stronie72.
2. Następnie zapoznajcie się z krótkimi opisami tych atrakcji i połączcie opis z właściwą fotografią.
3. Spróbujcie rozwiązać quiz w ćwiczeniu 2 str. 72 i jak macie możliwość to sprawdźcie odpowiedzi na waszych płytach.
3. Na tłumaczenia tych opisów czekam do 31 .03.2020 – oceny za recenzje i za tłumaczenia pojawią się w dzienniku elektronicznym.
4. Dodatkowe zadanie dla chętnych na 6 – to tłumaczenie tekstu z zeszytu ćwiczeń 1 /30
Korzystajcie ze słowników tych w formie papierowej i tych on – line. Pozdrawiam.
Przypominam kontakt : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zachęcam do korzystania ze strony Learn at Home/ Oxford University Press - wybieramy zakładkę Dla uczniów i szukamy pozycji Nasze Tytuły a poniżej Steps Plus - wybieracie klasę VI i macie tam dostęp do ćwiczeń z każdego rozdziału z waszej książki
i gierek on – line, możecie sobie poćwiczyć i utrwalić materiał.
Zapoznaj się z krótką recenzją filmową z ćwiczenia 5 str. 71 i wykonaj ćwiczenie 7 str. 71 - napisz krótką recenzję filmu. który Ci się podoba - skorzystaj ze wskazówek z ćwiczenia 7. Na recenzje czekam do 23.03.2020 - proszę przysyłać je na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - wszystkie nadesłane prace zostaną ocenione. Zachęcam do pracy w domu i pozdrawiam K.Kunz
Historia klasa VI/15.04.2020r.
Pierwsze polecenie - sprawdź, czy wykonałeś pracę zadaną na poprzedniej lekcji, jeśli nie to uzupełnij, przypominam że ja sprawdzę i ocenię wszystkie zadawane prace po powrocie do szkoły, liczę na Twoją uczciwość;
Temat lekcji: Rewolucja francuska.
Polecenia do wykonania:
- zapisz temat w zeszycie przedmiotowym (zapisz datę na marginesie);
- przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku s. 184-189;
- otwórz link : https://www.cda.pl/video/2530113b2 i obejrzyj film animowany „Rewolucja francuska” z serii Był sobie człowiek;
- polecenie do pisemnego wykonania w zeszycie :
- Wymień przyczyny wybuchu rewolucji francuskiej.
- Wymień skutki rewolucji francuskiej.
- w obu przypadkach możesz skorzystać z informacji w podręczniku w ciągu przyczynowo-skutkowym, ale każdy argument trzeba rozwinąć, opisać bardziej szczegółowo;
- pracę pisemną proszę zrobić do następnej lekcji, ale nie wysyłaj jej drogą elektroniczną, wszystkie będą sprawdzone i ocenione po powrocie do szkoły;
Pozdrawiam i życzę przyjemnej pracy.
Historia klasa VI/01.04.2020r.
Temat dzisiejszej lekcji: Czy król Stanisław August zdradził Polskę?
Polecenia do wykonania:
- zapisz temat w zeszycie przedmiotowym (zapisz datę na marginesie);
- WSZYSCY !!! przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku s.180-181, zrób notatkę, proszę nie odsyłać jej drogą elektroniczną;
- CHĘTNI !!! otwórz stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5 : otwórz lekcję 1 Czasy Stanisławowskie, otwórz wszystkie materiały i zapoznaj się z nimi;
- odpowiedz na pytanie: Czy Stanisław August Poniatowski był dobrym królem? Pracę proszę wysłać do sprawdzenia przez dziennik elektroniczny do następnej lekcji, tj. 7.04.
Pozdrawiam i życzę przyjemnej pracy.
Historia/klasa VI 31.03. 2020r.
Temat lekcji: Trzeci rozbiór Polski .
Polecenia do wykonania:
- zapisz temat w zeszycie przedmiotowym (zapisz datę na marginesie);
- przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku frg. Utrata niepodległości przez Polskę( s.178), dalszą część tematu z poprzedniej lekcji;
- otwórz podany link https://epodreczniki.pl/a/upadek-rzeczypospolitej-obojga-narodow/DbVINcjox#j0000008VSB6v32_00000003 : otwórz lekcję, przeczytaj temat, obejrzyj ilustracje i mapy, wykonaj proponowane polecenia i sprawdź odpowiedzi;
- powtórz i utrwal informacje dotyczące I i II rozbioru Polski – korzystając z materiałów w e-podręczniku (po otworzeniu ww. linku) ;
- przeanalizuj przyczyny rozbioru Polski (tabela w podręczniku s.178);
-polecenie do pisemnego wykonania w zeszycie :
- Wymień ziemie zabrane przez Rosję, Prusy i Austrię w trzecim zaborze.
- Przepisz fragment podsumowania Co wiem? z e-podręcznika do zeszytu.
- pracę pisemną proszę zrobić do następnej lekcji, czyli do środy 1.04., ale nie odsyłać drogą elektroniczną, wszystkie prace sprawdzę po powrocie do szkoły.
Pozdrawiam i życzę przyjemnej pracy.
Temat lekcji: Powstanie kościuszkowskie.
Polecenia do wykonania:
- zapisz temat w zeszycie przedmiotowym (zapisz datę na marginesie);
- przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku s. 174-177; nie czytajcie frg. Utrata niepodległości przez Polskę( s.178), to będzie na następnej lekcji;
- skorzystaj z e-podręcznika https://epodreczniki.pl/a/powstanie-kosciuszkowskie/Dvk6GhtFR : otwórz lekcję, przeczytaj temat, obejrzyj ilustracje i mapy, wykonaj proponowane polecenia i sprawdź odpowiedzi;
-polecenie do pisemnego wykonania w zeszycie : przerysuj i samodzielnie uzupełnij krzyżówkę - ćwiczenie 1 z lekcji w e-podręczniku,
- pracę pisemną proszę zrobić na następną lekcję, czyli do wtorku 31.03.
Proszę powtarzać i utrwalać wiadomości z tematów 1-4 , rozdz. V, podręcznik str. 152-173.
Lekcja (26.03.2020)
Przeczytaj z podręcznika temat ,,Przegląd i znaczenie ptaków" następnie ułóż i zapisz łańcuch pokarmowy:bażant,ziemniak, lis, stonka. Odpowiedz na pytanie::Co mogłoby się stać , gdyby w łańcuchu pokarmowym zabrakło bażantów.Prace prześlij na adres e-mail cz. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. do środy 1.04.2020. Pozdrawiam
Opisz dowolnie wybrane zwierzę z gatunków, które poznaliśmy (gady, ptaki, płazy, ryby). Możesz to zrobić w dowolny sposób. Mile widziane ilustracje własnoręcznie wykonane i ciekawostki.
Strona 1 z 2