Szkoła Podstawowa w Żukowie

Praca z Muzyki dla klasy VI:(1.04.2020)

Obejrzyj film y na kanale You Tube: "Instrumenty dęte drewniane i blaszane", "Tuba" oraz "Adam Sztaba o muzyce - Polonez Wojciecha Kilara". Zapamiętaj nazwy i podział instrumentów dętych. Dowiedz się czegoś ciekawego o wybranym instrumencie. Możesz przygotować prezentację na temat dowolnego instrumentu dętego(praca na 6).

Matematyka

 

Lekcja 104 (15.04.2020)

Temat: Obniżki i podwyżki

 

Zapoznaj się z materiałem z Pistacja:

Przeczytaj temat w podręczniku, str. 157

Wykonaj zadanie 1/157, 2/158

Zeszyt ćwiczeń, str. 73

 

 

Lekcja 105 (17.04.2020)

Temat: Obniżki i podwyżki - cd.

 

Podręcznik str. 158 zad.3-7

Zeszyt ćwiczeń str. 74

Jeśli będziecie mieć kłopot z zadaniami, to pytajcie w godz. 11.00-12.00 w aplikacji Teams

 


Lekcja 102 (7.04.2020)

Temat: Diagramy procentowe. Utrwalenie i powtórzenie wiadomości 

 

Zapoznaj się z materiałami:

 

Lekcja 103 (8.04.2020)

Temat: Obliczenia procentowe

Zadanie na ocenę:

Zaloguj się na swoje konto Google. Uruchom aplikację Google: Dokumenty. Wstaw tabelę wg. wzoru poniżej. Uzupełnij kolumny (np. w pierwszej kolumnie musisz podać 1% z każdej liczby, więc dzielisz je na 100. Tak więc 1% z liczby 120 wynosi 1,2; 1% z liczby 300 wynosi 3 itd.) Gotowy plik nazwij wg wzoru: procenty - Twoje imię i udostępnij nauczycielowi. Jeśli nie masz dostępu do komputera, to wykonaj to ćwiczenie na kartce, zrób zdjęcie i wyślij nauczycielowi mailem.

Zadanie z informatyki (8.04.2020)

Pracę wykonaną w ap.Google Dokumenty ocenię też z informatyki. Proszę zadbać, by tabelka miała zróżnicowane krawędzie, w różnych kolorach, kolorowe wypełnienie komórek, zróżnicowaną czcionkę itd. Im bardziej "pstrokato" tym lepiej;). Im więcej możliwości formatowania tabeli wykorzystacie, tym więcej się nauczycie. Tak więc, zamiast malowanych pisanek chcę zobaczyć wasze malowane tabelki. Pozdrawiam.

 

 

Uwaga! Powoli zbliżamy się do końca miesiąca próbnego z Matlandią. Są osoby, które zrobiły wszystkie zadania z działów 1-5. Brawo! Te osoby otrzymają oceny bardzo dobre. Pozostali - macie jeszcze kilka dni, by poprawić swoje wyniki. Po Świętach wystawię oceny za Waszą aktywność w Matlandii.

 

 


INFORMATYKA 1.04.2020

  1. Zaloguj się na swoje konto Google
  2. Wybierz aplikację Zdjęcia
  3. Kliknij po lewej przycisk Albumy
  4. W górnej części okna po prawej stronie kliknij napis: +Utwórz, następnie wybierz Album.
  5. W kolejnym kroku nazwij album wg wzoru, np. Nowak. – prace domowe. Następnie kliknij Dodaj zdjęcie / Wybierz z komputera (wybierz dowolne zdjęcie). Po lewej będzie informacja o postępie wczytywania zdjęcia. Pojawi się komunikat o przesłaniu zdjęcia.
  6. Teraz udostępnij cały album z tym jednym zdjęciem nauczycielowi. Kliknij w prawym górnym rogu albumu (pojawią się trzy kropeczki z napisem więcej opcji, po kliknięciu pojawi się lista rozwijana). Wybieramy Udostępnij album. Wpisz adres nauczyciela i zatwierdź.
  7. Napiszę Ci komentarz do tego zdjęcia.

MATEMATYKA

 

Lekcje zdalne z gov.pl

 

Witam. Zaczniemy e-lekcje od powtórki. Proszę o obejrzenie lekcji z e-podręcznika i wykonanie wszystkich ćwiczeń tam zawartych oraz obejrzenie materiałów dodatkowych przypisanych do lekcji.

 

Lekcja 99 (10)  31.03.2020

Temat: Procenty i ułamki. Utrwalenie i powtórzenie wiadomości

Na tej lekcji powtórzę i utrwalę wiedzę na temat procentów wyrażonych w formie ułamków.

Lekcja 100 (11) 1.04.2020

Temat: Jaki to procent? Wprowadzenie

Na tej lekcji nauczę się interpretować procenty danej wielkości.

Lekcja 101 (12) 3.04.2020

Temat: Jaki to procent? Utrwalenie i powtórzenie wiadomości

Na tej lekcji powtórzę i utrwalę wiedze na temat interpretacji procentów danej wielkości.

 


Lekcja 98 (27.03.2020)

Temat: Obliczenia procentowe - utrwalenie

 

Wykonaj zadanie 81 i 82 str. 249 z podręcznika

 


Zadanie 1

Proszę wszystkich uczniów klasy szóstej, by zalogowali się na stronie matlandia.gwo.pl (loginy i hasła przesłałam jako pracę domową przez dziennik elektroniczny). Ważne, by w czasie logowania nie podawać swojego imienia i nazwiska, ale numer z dziennika.

Zachęcam do rozwiązywania zadań w ramach powtórki. Powtarzamy wszystko do procentów. Ja będę monitorowała, czy korzystacie z programu. Pamiętajcie, że będzie on dostępny dla Was przez 1 miesiąc od chwili pierwszego logowania. Kolejność wykonywania zadań nie ma znaczenia. Możecie najpierw zrobić to, co lepiej umiecie.

Życzę miłej pracy z programem.

AF

W razie problemów piszcie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 


INFORMATYKA

Zadanie 2

Proszę sprawdzić pocztę (konto używane na lekcji).

 

Zadanie 1

Na ostatniej lekcji informatyki przygotowywaliśmy broszurę reklamową na temat "Produkcja ekologicznej żywności w naszej okolicy" z wykorzystaniem aplikacji Google "Dokumenty" - Broszura. Proszę, aby wszyscy uczniowie, także Ci nieobecni w środę, dopracowali swoje projekty i udostępnili je nauczycielowi: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Proszę pamiętać, że broszura będzie oceniana także pod względem zgodności z tematem (uprawa eko-bananów raczej odpada). Na prace czekam do 18 marca.

Życzę miłej pracy.

A.F.

 

Uwaga!

Komentarze do już udostępnionych prac wysłałam na wasze adresy mailowe powiązane z kontem Google. Proszę się z nimi zapoznać i poprawić wskazane niedociągnięcia. (dodano: 13.03.2020, godz. 19.30)

Ponieważ niemożliwe jest w dalszym ciągu prowadzenie lekcji w standardowy sposób podaję państwu adres strony na której znajdują się gotowe materiały do pracy w domu. Należy wejść na stronę www.gov.pl/zdalnelekcje , następnie wybrać "Plan lekcji klasa 6" i po kolei realizować punkty ( Oprócz pierwszej kropki, która przeznaczona jest dla nauczyciela).Proszę o przypilnowanie dzieci przepracowały materiał przygotowany na podanej stronie.
Należy zapamiętać adres tej strony i każdego dnia w tym tygodniu realizować temat na dany dzień. Życzę miłego dnia, a w razie niejasności i pytań proszę dzwonić na telefon. Postaram się być dostępna przez cały dzień.
Pozdrawiam A . Soroka


Napisz zaproszenie na spotkanie pod hasłem: POMAGAJMY ! organizowane przez Samorząd Szkolny. Sformułuj dwa argumenty, którymi zachęcisz koleżanki i kolegów  do udziału w tym spotkaniu.

Adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin – 19.03.2020r.

 Klasa VI 06.04.2020
Temat: Planowanie weekendu. Easter – słownictwo.

1. Wyszukaj i wpisz do zeszytu 15 słow związanych z Easter( Wielkanoc) razem z tłumaczeniem na język polski 

 


Klasa VI

03.04.2020

Temat: „Zuzia and friends’ - wyjście na zakupy.

 

1. Przeczytaj „Zuzia and friends” ze strony 76.

2. Zrób ćwiczenia 2 i 4 str. 77 . Zapisz je do zeszytu.

 


Klasa VI

02.04.2020

Temat: Zakupy – nazwy sklepów.

1. W podręczniku na stronie 75 znajdziecie słownictwo do zapisania w zeszytach.

2. Przetłumaczcie te nazwy i spróbujcie nauczyć się ich na pamięć.

3. W internecie znajdziecie podpowiedzi jeśli chodzi o wymowę.

 

 


Klasa VI
30.03.2020
Temat:Ćwiczenia sprawdzające znajomość materiału z rozdziału 5.
1. Wykonajcie ćwiczenia ze strony Learn at Home/ Oxford University Press  - wybieramy zakładkę Dla uczniów i szukamy pozycji Nasze Tytuły a poniżej Steps Plus - wybieracie klasę VI i  macie tam dostęp do ćwiczeń z rozdziału 5.Ćwiczycie i sprawdzacie swoje odpowiedzi.

2.Uzupełnijcie również całą stronę 29 w zeszycie ćwiczeń jeśli jeszcze tego nie zrobiliscie.
3. Każdy z kim mam kontakt otrzyma wiadomość z załącznikem proszę się z nim uporać i odesłać do mnie  - termin mija 08.04.2020 – więc macie sporo czasu – nie śpieszcie się.

 


Klasa VI

Piątek 27.03.2020

Temat : Revision 5 – podsumowanie i utrwalenie wiadomości z rozdziału 5.

 

  1. W związku z tym, że jest to temat powtórzeniowy – proszę przejrzyjcie swoje zeszyty i podręczniki i przypomnijcie sobie wiadomości z rozdziału 5/ zwróćcie uwagę na słownictwo związane z filmami i następujące zagadnienia gramatyczne:

- must

-przysłówki

- should

- have to

  1. Poproszę o zapisanie w zeszytach następujących ćwiczeń: 1,3,4 ze strony 73.

 

  1. Uzupełnijcie również całą stronę 29 w zeszycie ćwiczeń jeśli jeszcze tego nie zrobiliscie.

 

4.Wykonajcie ćwiczenia ze strony Learn at Home/ Oxford University Press  - wybieramy zakładkę Dla uczniów i szukamy pozycji Nasze Tytuły a poniżej Steps Plus - wybieracie klasę VI i  macie tam dostęp do ćwiczeń z rozdziału 5.

To jest powtórzenie i utrwalenie wiadomości więc nie musicie się śpieszyć – rozłóżcie sobie tę pracę na przyszły tydzień – kto chce kolejną ocenę może wysłać mi dowody swojej pracy w postaci ,np .zdjęć do 3.04.2020.


Klasa VI
Temat na czwartek 26.03.2020:
Hollywood – stolica przemysłu filmowego. Ćwiczenia w tłumaczeniu krótkich fragmentów tekstu.

1. W ramach rozgrzewki proponuję udać się na kanał YouTube   - wpisać
 walking tour hollywood bowl i wybrać się chociaż na chwilę na wirtualny spacer, czy też spacer po hollywood walk of fame , wpisać Hiking to the Hollywood Sign and the Wisdom Tree in Los Angeles. Zobaczycie wszystkie atrakcje, które są opisane w waszych książkach na stronie72.

2. Następnie zapoznajcie się z krótkimi opisami tych atrakcji i połączcie opis z właściwą fotografią.

3. Spróbujcie rozwiązać quiz w ćwiczeniu 2 str. 72 i jak macie możliwość to sprawdźcie odpowiedzi na waszych płytach.

3. Na tłumaczenia tych opisów czekam do 31 .03.2020 – oceny za recenzje i za tłumaczenia pojawią się w dzienniku elektronicznym.

4. Dodatkowe zadanie dla chętnych na 6 – to tłumaczenie tekstu z zeszytu ćwiczeń 1 /30

Korzystajcie  ze słowników tych w formie papierowej i tych on – line. Pozdrawiam.
Przypominam kontakt : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zachęcam  do korzystania ze strony Learn at Home/ Oxford University Press  - wybieramy zakładkę Dla uczniów i szukamy pozycji Nasze Tytuły a poniżej Steps Plus - wybieracie klasę VI i  macie tam dostęp do ćwiczeń z każdego rozdziału z waszej książki
 i gierek on – line, możecie sobie poćwiczyć i utrwalić materiał.

 


Zapoznaj się z krótką recenzją filmową z ćwiczenia 5 str. 71 i wykonaj ćwiczenie 7 str. 71 - napisz krótką recenzję filmu. który Ci się podoba - skorzystaj ze wskazówek z ćwiczenia 7. Na recenzje czekam do 23.03.2020 - proszę przysyłać je na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - wszystkie nadesłane prace zostaną ocenione. Zachęcam do pracy w domu i pozdrawiam K.Kunz

Historia klasa VI/15.04.2020r.

 

 

Pierwsze polecenie - sprawdź, czy wykonałeś pracę zadaną na poprzedniej lekcji, jeśli nie to uzupełnij, przypominam że ja sprawdzę i ocenię wszystkie zadawane prace po powrocie do szkoły, liczę na Twoją uczciwość;

 

Temat  lekcji:  Rewolucja francuska.

Polecenia do wykonania:

- zapisz temat w zeszycie przedmiotowym (zapisz datę na marginesie);

- przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku s. 184-189;

- otwórz link : https://www.cda.pl/video/2530113b2  i obejrzyj film animowany „Rewolucja francuska” z serii Był sobie człowiek;

- polecenie do pisemnego wykonania w zeszycie :

  1. Wymień przyczyny wybuchu rewolucji francuskiej.
  2. Wymień skutki rewolucji francuskiej.

- w obu przypadkach możesz skorzystać z informacji w podręczniku w ciągu przyczynowo-skutkowym, ale każdy argument trzeba rozwinąć, opisać bardziej szczegółowo;

 

- pracę pisemną proszę zrobić do następnej lekcji, ale nie wysyłaj jej drogą elektroniczną, wszystkie będą sprawdzone i ocenione po powrocie do szkoły;

 

 

Pozdrawiam i  życzę przyjemnej pracy.


 

Historia klasa VI/01.04.2020r.

 

Temat dzisiejszej  lekcji: Czy król Stanisław August zdradził Polskę?

Polecenia do wykonania:

- zapisz temat w zeszycie przedmiotowym (zapisz datę na marginesie);

- WSZYSCY !!! przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku s.180-181, zrób notatkę,  proszę nie odsyłać  jej drogą elektroniczną;

- CHĘTNI !!! otwórz stronę: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5 : otwórz lekcję 1 Czasy Stanisławowskie,  otwórz wszystkie materiały i zapoznaj się z nimi;

  - odpowiedz na pytanie: Czy Stanisław August Poniatowski był dobrym królem? Pracę proszę wysłać do sprawdzenia przez dziennik elektroniczny do następnej lekcji, tj. 7.04.

 

Pozdrawiam i  życzę przyjemnej pracy.

 


Historia/klasa VI 31.03. 2020r.

 

Temat  lekcji: Trzeci rozbiór Polski .

Polecenia do wykonania:

- zapisz temat w zeszycie przedmiotowym (zapisz datę na marginesie);

- przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku frg. Utrata niepodległości przez Polskę( s.178), dalszą część tematu z poprzedniej lekcji;

- otwórz podany link  https://epodreczniki.pl/a/upadek-rzeczypospolitej-obojga-narodow/DbVINcjox#j0000008VSB6v32_00000003 : otwórz lekcję, przeczytaj temat, obejrzyj ilustracje i mapy, wykonaj proponowane polecenia i sprawdź odpowiedzi;

- powtórz i utrwal  informacje dotyczące I i II rozbioru Polski – korzystając z  materiałów w e-podręczniku (po otworzeniu ww. linku) ;

- przeanalizuj przyczyny rozbioru Polski (tabela w podręczniku s.178);

 

-polecenie do pisemnego wykonania w zeszycie :

  1. Wymień ziemie zabrane przez Rosję, Prusy i Austrię w trzecim zaborze.
  2. Przepisz fragment podsumowania Co wiem? z e-podręcznika do zeszytu.

- pracę pisemną proszę zrobić do następnej  lekcji, czyli do środy  1.04., ale nie odsyłać  drogą elektroniczną, wszystkie prace sprawdzę po powrocie do szkoły.

 

Pozdrawiam i  życzę przyjemnej pracy.

 


Temat lekcji: Powstanie kościuszkowskie.
Polecenia do wykonania:
- zapisz temat w zeszycie przedmiotowym (zapisz datę na marginesie);
- przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku s. 174-177; nie czytajcie frg. Utrata niepodległości przez Polskę( s.178), to będzie na następnej lekcji;
- skorzystaj z e-podręcznika https://epodreczniki.pl/a/powstanie-kosciuszkowskie/Dvk6GhtFR : otwórz lekcję, przeczytaj temat, obejrzyj ilustracje i mapy, wykonaj proponowane polecenia i sprawdź odpowiedzi;
-polecenie do pisemnego wykonania w zeszycie : przerysuj i samodzielnie uzupełnij krzyżówkę - ćwiczenie 1 z lekcji w e-podręczniku,
- pracę pisemną proszę zrobić na następną lekcję, czyli do wtorku 31.03.


Proszę powtarzać i utrwalać wiadomości z tematów 1-4 , rozdz. V, podręcznik str. 152-173.

Lekcja (26.03.2020)

Przeczytaj z podręcznika temat ,,Przegląd i znaczenie ptaków" następnie ułóż i zapisz łańcuch pokarmowy:bażant,ziemniak, lis, stonka. Odpowiedz na pytanie::Co mogłoby się stać , gdyby w łańcuchu pokarmowym zabrakło bażantów.Prace prześlij na adres e-mail cz. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. do środy 1.04.2020. Pozdrawiam 


Opisz dowolnie wybrane zwierzę z gatunków, które poznaliśmy (gady, ptaki, płazy, ryby). Możesz to zrobić w dowolny sposób. Mile widziane ilustracje własnoręcznie wykonane i ciekawostki.

Copyright © 2017-2023.
Szkoła Podstawowa w Żukowie